Let Mallard A4 lokomotivy

Hromadné vyřazování lokomotiv započalo na konci roku 1962, jako poslední byly vyřazeny lokomotivy č. 60019 Bittern (bukač) a č. 60024 Kingfisher (ledňáček) v září roku 1966, necelé dva roky před úplným ukončením parního provozu v síti Britských drah.

Celkem 6 lokomotiv (60019 Bittern, 60009 Union of South Africa, 60007 Sir Nigel Gresley, 60022 Mallard, 60008 Dwight D. Eisenhower, 60010 Dominium of Canada) bylo zachováno, z toho první tři jsou schopné provozu.
Konstrukce a rekord[editovat | editovat zdroj]
Jedná se o trojčité parní lokomotivy vytápěné uhlím, proudnicově oplášťované. Některé kusy byly vybaveny dvojitou dyšnou Kylchap. Lokomotivy byly vybaveny samočinnou sací brzdou, v té době ve Spojeném Království obecně používanou.
Dne 4. července 1938 dosáhla při zkušební jízdě lokomotiva 4468 Mallard podle údajů naměřených rychloměrem v dynamometrickém voze okamžité rychlosti 203 km/h, čímž překonala dosavadní rychlostní rekord parních lokomotiv, který držela lokomotiva Německých říšských drah 05 002, která v roce 1936 dosáhla rychlosti 200 km/h. Rychlostní rekord lokomotivy A4 Mallard byl dosažen na klesání 5 ‰ nedaleko Peterboroughu a je dosud nepřekonaný a platný, ačkoliv bývá občas z důvodu klesání na trati zpochybňován.
No comments:
Post a Comment